سیکس پک

هر فردی رویای فهمیدن راز سیکس پک را دارد در اینجا چند نکته ی موثر و مفید برای داشتن شکمی تخت و شش تکه را در اختیار شما قرار می دهیم.

  1. هر وقت و هر کجا که فرصت پیدا کردید عضلات شکم خود را تمرین دهید. مثلا وقتی در ترافیک هستید می توانید شکم خود را محکم داخل ببرید و تا ۱۰ بشمارید.
  2. چربی کل بدن را کم کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اگر تنها حرکات شکم انجام می دهید کافی نیست. دراز نشست تنها عضلات شکم زیر چربی را تقویت می کند.
  3. شکم، ساق و جلو بازو را با یکدیگر تمرین دهید. تمرین این گروه از عضلات با یکدیگر به شما کمک می کند با شدت بالاتری به عضلات شکم فشار آورید.
  4. روش های جدید کرانچ، خم شدن، و چرخش را در زندگی روزانه ی خود پیدا کنید. برنامه روتین تمرینی خود را فراموش کنید. از توپ مقاومت برای بهبود تمرین خود استفاده کنید یا تمرینات هاردکور(بالا تنه) ترکیبی به برنامه ی خود اضافه کنید. تمرینات را ترکیب کنید. خلاق باشید.
  5. ست های تناوبی انجام دهید. بین ست ها روی میز استراحت نکنید چند حرکت شکم انجام دهید و زمان را هدر ندهید.
  6. آب زیاد بنوشید. ضروری است! بدن شما برای عملکرد درست به آب نیاز دارد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید انرژی و نیروی کافی برای تمرینات سخت نخواهید داشت.
  7. از صبحانه نگذرید. وقتی صبحانه نمی خورید، متابولیسم بدن خود را می کشید. همچنین بعدا گرسنه تر می شوید و بیشتر غذا می خورید.
  8. استراحت و خواب کافی داشته باشید. این کار انرژی بیشتری به تمرین شما می دهد.
  9. کاردیو انجام دهید تا چربی اضافی را بسوزانید. اگر هنوز در شکم خود چربی دارید به شکم شش تکه دست پیدا نمی کنید. چند نمونه از ورزش کاردیو، دویدن، دوچرخه سواری، رقص، قایقرانی به مدت یک ساعت ۳ تا ۵ بار در هفته انجام دهید.
  10. از تمرینات شکم نگذرید. تمام پتانسیل خود را برای بهتر به نظر رسیدن قرار دهید. می توانید بهتر عمل کنید روی بدن خود حسابی کار کنید.

۶ غذا برای سیکس پک شدن

۱- آب سبزیجات :

دارای مواد مغذی بالا و کالری پایین می باشد. آب سبزیجات دلچسب یک جایگزین ایده آل وعده ی غذایی برای قدرت و سرزنده بودن می باشد. اگر یک شکم سیکس پک می خواهید باید هر روز آب سبزیجات برگ سبز میل کنید.

راز سیکس پک شدن

۲-  قارچ ها :

قارچ ها یک غذای فوق العاده و جادویی برای سیکس پکها می باشند. سرشار از ویتامین و کالری پایین هستند. آنها یکی از غذاهایی هستند که به مدت طولانی در معده می مانند و احساس سیری به فرد می دهند.

۳-  تن ماهی جوشیده :

دارای پروتئین بالا، چربی کم و یک غذای سیکس پکی واقعی می باشد.

۴-  سبزیجات :

زیاد سبزی بخورید.

۵-  تخم مرغ :

آمینو اسید موجود در تخم مرغ بیشتر از هر غذا و نوشیدنی پروتئنی دیگر به عضله تبدیل می شود. تحقیقات نشان داده که خوردن تخم مرغ اثر بسیار ناچیزی بر روی سطح کلسترول خون دارد.

۶-  مرغ بدون چربی :

دارای پروتئین عضله سازی زیاد می باشد. سینه مرغ بهترین دوست عضله سازی است.

مواد غذایی که برای سیکس پک شدن نباید خورده شوند

نان سفید، برنج سفید، پاستای سفید، شکلات، بستنی، شیرینی جات، چیپس، سرخ کردنی ها، نوشابه، نوشیدنی های الکلی، فست فود، گوشت و غذاهای فراوری شده (بیکن، سوسیس، کالباس)، کره، مارگارین ، آب میوه های صنعتی، غذاهای بسته بندی شده.