قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت

* خبر سایت IFBB
قابل اشاره است که در سایت رسمی  فدراسیون IFBB در خصوص این رقابت ها و درخشش ایرانی ها مطالبی بدین شرح درج شده : مسابقات بادی کلاسیک ، اولین بار در سال 2006 در کشور جمهوری چک به نمایش درآمد و از آن زمان تاکنون ، هیچ رقابتی به کیفیت مسابقات 2013 اتریش نبوده است.
ایرانی ها در این مسابقه همه را شگفت زده کردند و به نوعی می توان رقابت این دوره را رقابت ایرانی ها قلمداد نمود.
در بین آنها مهدی ذات پرور که فارغ التحصیل دانشگاهی و یک متخصص فیزیولوژی ورزشی است با فاصله بسیاری نسبت به رقبا حرفی برای گفتن سایرین باقی نگذاشت و درخشش او به واقع ما را متاثر نمود و به دنبال هیمن موضوع ، به او که اهل شهرستان رشت می باشد و به مربی اش ( محمود ساوالان ) و همچنین به مسئولین فدراسیون بدنسازی ایران تبریک می گوییم و به خاطر داشتن پتانسیل ارزشمند بدنسازی در کشور ایران ، باز هم تبریک می گوییم.

در این رقابت ها بیش از 30 کشور حضور داشتند که در نهایت ، بدنسازان 17 کشور به فینال راه یافتند.

نتایج حاصل از شگفتی سازان ایرانی در این رقابتها به شرح ذیل می باشد :


* نتایج رقابت های جهانی بادی کلاسیک

دسته 168 سانتیمتر : سید روح الله میرنورالهی ، طلا
دسته 171 سانتیمتر : مهدی یارعلی ، طلا
دسته 175 سانتیمتر : ایران شرکت کننده نداشت
دسته 180 سانتیمتر : مهدی ذات پرور ، طلا
دسته +180 ساتنیمتر : فرشاد ولی پور ؛ نقره
قهرمان قهرمانان: مهدی ذات پرور ؛ طلا

گفتنی است که مسابقه وزن آزاد پرورش اندام نیز انجام گرفت که در آن « جواد سلطانی » موفق شد مدال طلا را به گردن آویزد.شایان ذکر است سلطانی نتوانست به وزن موردنظر خود برای رقابت در بادی کلاسیک دست یابد و به همین دلیل تصمیم گرفت در رقابتهای آزاد شرکت نماید که موفق به کسب مدال طلا در آن رقابت گردید.

درنهایت تیم ایران با کسب 60 امتیاز در حالی به قهرمانی رسد که با سایر تیمها، اختلاف فاحشی داشت. کشور روسیه با 36 امتیاز دوم ، اسپانیا با 25 امتیاز سوم ، اوکراین با 32 امتیاز چهارم و لهستان با 21 امتیاز به مقام پنجمی جهان دست یافت.

* دسته 168 سانتیمتر :
در این دسته ، تعداد 8 بادی کلاسیک کار حضور یافتند. سایت رسمی IFBB  خصوص سید روح اله میر نورالهی نوشت:
بدنساز خوش ترکیب ایرانی در هر 3 راند نسبت به حریفانش برتری داشت.
کیفیت عضلانی او ، خطوط عمیق و کامل عضله هایش ، جزییات مطلوب عضله کمر تا گردن و کیفیت عضلات همسترینگ این ورزشکار ایرانی بسیار شگفت انگیز بود و در نهایت روح اله توانست ورزشکار کره ای که نایب قهرمان 2012 جهان بود و همچنین تیمور اسلان اف از آذربایجان که قهرمانی رقابت های اروپایی 2013را در کارنامه خود داشت با اقتدار مغلوب کند.

* دسته 171 سانتیمتر :
در این گروه نیز 10 بدنساز شرکت داشتند و به اظهار نظر سایت IFBB بدنساز ایرانی با بدنساز آفریقایی جنوبی که دارنده مدال برنز مسابقه سال گذشته جهان بود جدال اصلی را رقم زدند و در نهایت ، برتری محسوس ستاره ایرانی مشهود بود که با قهرمانی اش همراه شد.
گفتنی است که مهدی یارعلی در سال 2012 نیز نایب قهرمان جهان شده بود.

* دسته 175 سانتیمتر :
ایران در این دسته قدی شرکت کننده ای نداشت. مقام قهرمانی در این دسته به ویکتور سیمکین از روسیه رسید.

* دسته 180 سانتیمتر :
در این نیز 15 شرکت کننده حضور یافتند و این مسعود ( مهدی ) ذات پرور بود که منطبق بر مطالب درج شده در سایت IFBB تمام رقابیش مغلوب شونده بدنساز ایرانی پنداشتند و برتری او به حدی بو که بدون هیچ حرفی ، مقام قهرمانی را به نام او ثبت کردند.ورزشکار ترکیه که دارنده مقام قهرمانی مسابقات اروپایی 2013 بود به مقام دومی رسید.IFBB پوست نازک و درصد چربی بسیار اندک بدن ذات پرور را تحسین کرد.

* دسته +180 سانتیمتر :
این گروه با 27 ورزشکار ، بیشترین شرکت کننده را در برداشت که در نهایت ، بدنساز ارزنده کشورمان « فرشاد ولی پور » به عنوان نایب قهرمانی رسید. آندره کوخارچوک از کشور اوکراین نیز که قهرمان پرورش اندام رقابت های اروپایی 2013 در وزن 95کیلو و همچنین نفر سوم رقابت های 2013 پرورش اندام آماتوری جهان در وزن 90کیلو شده بود ، به مقام قهرمانی رسید.
در این گروه ، اغلب شرکت کننده بین 1/180 تا 185 سانتیمتر قد داشتند.

* پرورش اندام وزن آزاد :
در رقابت های پرورش اندام که در یک دسته به صورت وزن آزاد برگزار شد ، تعداد 5 شرکت کننده حضور یافتند که 3 نفر آنها از ترکیه و یک نفر از اتریش بود و در نهایت ، پرورش اندام کار برجسته کشورمان به نام جواد سلطانی موفق شد با اقتدار رقبایش را مغلوب کند.   


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر, قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر, قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر, قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر, قهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویرقهرمانی ایران و درخشش ذات پرور در مسابقات جهانی بادی کلاسیک 2013 + گالری تصاویر,

+ نوشته شده در دو شنبه 25 آذر 1392 ساعت 14:15 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir