بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان



+ نوشته شده در پنج شنبه 25 مهر 1392 ساعت 11:13 توسط حمید رضا بابایی HB |

حسین الهامی پور


برچسب‌ها: حسین الهامی پور,

+ نوشته شده در دو شنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:42 توسط حمید رضا بابایی HB |

 

beta-alanine

این مکمل نه تنها برای پرورش اندام کاران تاثیراتی باور نکردنی به دنبال داشته است بلکه برای دیگر رشته های ورزشی از قبیل دوچرخه سواری،دو میدانی،کشتی و دیگر رشته ها تاثیرات مطلوب و مناسبی را نشان داده است.

مصرف این مکمل علاوه بر اینکه حجم عضلانی را به همراه دارد در افزایش قدرت و عملکرد ورزشی نیز تاثیرات چشمگیری نشان می دهد. نکته قابل توجه در مورد بتا آلانین این است که این مکمل حجمی خشک به عضله داده و از این رو عضلاتی کات شده به ارمغان می آورد که این ویژگی به خصوص در دوره کات و قبل از مسابقات بدنسازی بسیار مفید است.

به علت عملکرد مناسب این مکمل به همراه دیگر مکمل ها اغلب بدنسازان از مزایای آن به همراه استفاده از کراتین و اسید های آمینه سود می جویند.

بتا آلانین یک اسید آمینه می باشد که باعث میگردد استقامت, سرعت و قدرت بدن افزایش یافته و از اینرو ورزشکاران می توانند به مدت طولانی تر و با قدرتی بیشتر به تمرینات خود ادامه دهند.

زمانی که تمرینات ورزشی را شروع میکنیم،در طی تمرین محیطی اسیدی در عضلات ایجاد میگردد و این مانع از فعالیت بدنی بیشتر می شود از این رو کارنوزین در عضلات از اسیدی شدن بسیار بالای محیط جلوگیری مینماید. بتا آلانین باعث افزایش سطح کارنوزین گردیده و به این طریق توانایی عضلانی را در طی تمرینات افزایش میدهد.

تحقیقات انجام شده بر روی این مکمل نشان داده است که تنها در طی 4 هفته استفاده از بتا آلانین 64 درصد سطح کارنوزین در عضلات ورزشکاران افزایش یافته است و در ادامه در طی 10 هفته استفاده از بتا آلانین تا 80 سطح کارنوزین در عضلات افزایش می یابد.

مصرف این مکمل برای کلیه رشته های ورزشی گوناگون توصیه میگردد. توجه نمایید که مصرف این مکمل نیازی به دوره بارگیری ندارد.

طریقه صحیح مصرف:

چهار وعده در روز هر وعده در حدود 1600 میلی گرم ( 6/1گرم )

روزهایی که تمرینات ورزشی ندارید دو وعده در روز و هر وعده در حدود 1600 میلی گرم (6/1گرم )

لازم به ذکر است که یک قاشق مرباخوری در حدود 5000 میلی گرم از این مکمل را شامل می گردد، بنابراین میتوانید 1600 میلی گرم را تعین نمایید.

اشاره به این موضوع اهمیت دارد که چناچه در یک وعده مصرف بتا آلانین بیشتر از مقدار گفته شده استفاده کنید (به عنوان مثال 4 گرم) حالت سوزش و سوزن سوزن شدن در پوست و بدن خود احساس خواهید کرد که این احساس در حدود 10 تا 20 دقیقه بعد از مصرف شروع گردیده و تا حدود یک ساعت در بدن خواهد ماند. دلیل این احساس این است که مصرف مقدار بیش از حد بتا آلانین باعث فعال تر شدن گیرنده های عصبی می گردد. البته این حالت عوارض جانبی برای بدن به همراه ندارد اما برای جلوگیری از آن همواره مقدار توصیه شده را مصرف نمایید.

نکته بسیار مهم دیگر اینکه تحقیقات به عمل آمده بر روی این مکمل نشان داده است که چنانچه بتا آلانین در طی فواصل زمانی منظم مصرف گردد تاثبرات مطلوب تری را بر روی رشد عضلانی خواهد داشت.

مترجم و گرد آورنده:

نويد زاهد

navid. zahed@gmail.com

باعلم،عضله بسازیم.



+ نوشته شده در دو شنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:39 توسط حمید رضا بابایی HB |

فیل هیث – phil-heath

هیث تا قبل از ورود به بدنسازی در سال 2002 در تیم بسکتبال دانشگاه دنور بازی می کرد.تلاش های خستگی ناپذیر او خیلی سریع به بار نشست. او در سال 2005 تمامی عناوین قهرمانی آمریکا NPC را به خود اختصاص داد و جواز شرکت در مسابقه حرفه ای IFBB را بدست آورد. فلیپ خیلی زود در IFBB سرو صدایی به پا کرد.او برای اولین بار جوایز دو رویداد ورزش حرفه ای را در سال 2006 از آن خود کرد، مسابقه ی قهرمانی کلورادو و نیویورک.

فلیپ در سال 2007 در مسابقه آرنولد کلاسیک به عنوان هفتم رسید،اگرچه طرفدارن و منتقدان،توانایی های او را به خوبی توانایی نفر سوم می دانستند.با این حال او جواز شرکت در مسابقات مستر المپیا را در سال 2007 بدست آورد.او تصمیم گرفت در مسابقه آن سال شرکت نکند تا بتواند در زمان کافی و با آمادگی بیشتر در مسابقه حاضر شود. این تصمیم باعث شد که او پیشرفت خوبی داشته باشد.او پس از پایان بردن رقابت آیرون من در مسابقه آرنولد کلاسیک شرکت کرد و پس از دکسترجکسون در رتبه دوم قرار گرفت.فلیپ اولین مسابقه مستر المپیا خود را در سال 2008  با رتبه سومی به پایان برد،تا اولین ورزشکار تازه که بعد از کوین لورن در سال 1992 و فلکس ویلر در سال 1993 که مقام دوم را بدست آورده بودند باشد که موفق به کسب مقام سومی در اولین حضورش در این مسابقه بوده است.او در مسابقه مستر المپیا 2009 از شانس بالایی برخوردار بود ولی پنجم شد.فلیپ 24 ساعت قبل از بررسی اولیه مسابقات،به یک بیماری ویروسی مربوط به معده و شکم مبتلا شد.این بیماری باعث شد که او در اولین روز مسابقه (مستر المپیا 2009) تقریبا 10 پوند کمتر از وزن برنامه ریزی شده شرکت کند.اخیرا او در مسابقه، مستر المپیا 2010 پس از جی کاتلر در جایگاه دوم قرار گرفت. هیث در بسیاری از مجلات و مقالات پرورش اندام صفحاتی را به عکس خود اختصاص داده است. حتی عکس او روی جلد مجله فلکس به طور برجسته به نمایش درآمده است. او بطور متوالی در شهرهای دنور و کلورادو سکونت داشته است و در باشگاه حرفه ای آرمبروست (Armbrust) در ویت ریچ کلورادو به تمرینات خود پرداخته است.

البته به لیست قهرمانی های فیل هیث “مسترالمپا 2011 و 2012 ” را اضافه کنید.

منبع: اینترنت

مترجم: علی جعفری

باعلم،عضله بسازیم.



+ نوشته شده در دو شنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:34 توسط حمید رضا بابایی HB |

رئیس هیاُت بدن سازی و پرورش اندام استان گیلان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رشت نوشت و به نقل از خبرگزاری‌ها،صبح دوشنبه 25 شهریور ماه 1392 محمد ذات پرور رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان در سن ۶۶سالگی به علت عارضه سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم یادبود استاد محمد ذات پرور ، بمناسبت درگذشت شادروان استاد محمد ذات پرور ؛ رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان ، مربی و داور بین المللی مراسم یادبودی از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران در روز سه شنبه دوم مهرماه در مسجد الجواد تهران واقع در میدان هفتم تیر از ساعت 30/16 الی 18 برگزار خواهد شد.

ذات پرور ۱۰سال عنوان قهرمانی پرورش اندام کشور، عنوان قهرمانی پرورش اندام پیشکسوتان جهان را در کارنامه دارد.

وی سال گذشته هم به عنوان دکترای رشته بدنسازی و پرورش اندام از سوی فدراسیون این رشته ورزشی نائل آمده است.

محمد ذات پرورقهرمان،پرورش اندام ایران در سالهای ۱۳۵۶ , ۱۳۷۹ , ۱۳۸۱بود از سوابق او می‌توان به مربی تیم‌های ملی سنگاپور – مربی باشگاه‌های ژاپن – مربی باشگاههای نیوزیلند و مربی تیم ملی ایران اشاره کرد .

زنده یاد محمد ذات پرور حقّی محله بادی اللّه رشت بدنیا آمد و ورزش حرفه ای خودرا از سال ۱۳۴۲ آغاز نمود.

از افتخارات وی می‌توان به قهرمانی در سن ۱۹سالگی (قهرمان ایران ۱۳۴۴تهران) – اول ایران در سالهای ۱۳۵۶- ۱۳۷۹-۱۳۸۱ ، شرکت در بیش از ۱۰۰مسابقه،سوم کشور سال ۱۳۵۷ ، ۷سال آقای گیلان ( قهرمان قهرمانان ) ، مربی تیم ملی بمدت ۵سال جانبازان و معلولین ، مربی تیم‌های ملی سنگاپور – مربی باشگاه‌های ژاپن – مربی باشگاههای نیوزیلند و مربی تیم ملی ایران،مسئول کمیته پرورش اندام استانهای کشور فدراسیون وزنه برداری و … را نام برد.

وی همچنین داوری رسمی‌آسیایی پرورش اندام ABBF را نیز به عهده داشت.

زنده یاد ذات پرور همچنین تالیف و ترجمه کتبی چون:فیزیولوژی و عضلات در پرورش اندام،روش قهرمان شدن،گرد آوری قهرمانان کل جهان از سال ۱۹۳۰تا ۲۰۰۶مشتمل بر ۱۸جلد ،بیش از ۲۰۰مقاله در نشریات ایرانی را در کارنامه خود داشت.

مجله علم و عضله این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم وی و جامعه ورزشی تسلیت عرض می‌نماید.



+ نوشته شده در دو شنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:22 توسط حمید رضا بابایی HB |

Mr Olympia 2013 Winner Phil Heath

بزرگترین مسابقه حرفه ای پرورش اندام جهان در سال ۲۰۱۳ در تاریخ ۲۷ و ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳ در شهر لاس وگاس از ایالت نوادای آمریکا در دو دسته وزنی آزاد ( سنگین وزن ) و ۲۱۲ پوند ( کمتر ازسنگین وزن ) برگزار شد . در دسته آزاد که در آن ۲۰ ورزشکار حرفه ای  برتر پرورش اندام حضور داشتند فیل هیث به مقام قهرمانی رسید . و نایئب قهرمانی هم مثل سال گذشته به کای گرین رسید . دنیس ولف امسال بر شاون رودن پیروز شد و به مقام سوم رسید . قبل از مسابقات چاد نیکولز مربی برجسته بدنسازی جهان پیش بینی کرده بود که غول مصری پرورش اندام را بر سکوی قهرمانی می بینم که این پیش بینی هم درست از آب در نیامده و ممدوح الصبیا به مقام هشتم رسید و این مقام با توجه به تجربه این ورزشکار مقام خوبی بود . جی کاتلرهم بعد از جراحی بازوی خود بازگشته بود که دوباره قهرمانی خود را پس بگیرد و این امر محقق نشد و به مقام ششم رضایت داد . بدنساز خوب و ارزنده کشورمان نیز به مقام شانزدهم رسید و بعد از آن هم برانون کوری ، عیسی عبید ، جانی جکسون و روبرت پتروکویچ به مقام های هفده تا بیستم رسیدند . البته یادآوری می کنم که مقام شانزدهم مستر المپیا چیزی از ارزش های قهرمان برجسته کشورمان کم نکرده و ایشان همچنان جزو برترین های پرورش اندام حرفه ای جهان می باشند. نتایج نهایی دسته آزاد و ۲۱۲ پوندی این رقابت ها را در ادامه مطلب بخوانید

 

نتایج نهایی دسته آزاد ( سنگین وزن

 

1- فیل    هیث                                    (Phil Heath )         

2- کای   گرین                                  (Kai Greene )

3- دنیس   ولف                              (Dennis Wolf )

4- شاون  رودن                          (Shawn Rhoden )

5- دکستر  جکسون                      (Dexter Jackson)

6- جی   کاتلر                                     (Jay Cutler)

7- رولی   وینکلار                    (Roelly Winklaar )

8- ممدوح   الصبیا               (Mamdouh Elssbiay )

9- برانچ   واررن                       (Branch Warren )

10- لیونل   بیکه                         (Lionel Beyeke )

11- ویکتور   مارتینز                 (Victor Martinez)

12- سدریک  مک میلان           (Cedric McMillan )

13- اوان   سنتوپانی                   (Evan Centopani )

14- استیو   کوکلو                           (Steve Kuclo )

15- تونی   فریمن                      (Toney Freeman)

16- بیت الله   عباسپور       (Baitollah Abbaspour )

17- براندون  کوری                  (Brandon Currry )

18- عیسی  عبید                               (Essa Obaid )

19-) جانی   جکسون                  (Johnnie Jackson )

20- روبرت  پتروکویچ           (Robert Piotrkowicz)

 

نتایج نهایی دسته ۲۱۲ پوندی

۱- جیمز  فلکس لوئیز            (James "Flex" Lewis)

2- دیوید   هنری                            (David Henry )

3- کوین   انگلیش                        (Kevin English )

4- خوزه  ریموند                         (Jose Raymond)

5- ادواردو   کوریا                    (Eduardo Correa )

6- سامی   الحداد                       (Sami al Haddad )

7- گای   سیسترنینو                    (Guy Cisternino )

8- تروی  آلوز                                (Troy Alves )

9- تریکی  جکسون                     (Tricky Jackson)

10- مارگ  دوگدال                     (Mark Dugdale )

11- آل   آگوسته                              (Al Auguste)

12-رائول  کاراسکو جیمینز           (Raul Carrasco)

 


برچسب‌ها: mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, mr olmpiya 2013 , نتایج مستر المپیای 2013 و شانزدهمی عباسپور, ,

+ نوشته شده در دو شنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:4 توسط حمید رضا بابایی HB |




[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir