ورزشکاران باید در رژیم غذایی خود تقلب کنند

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
کارشناس ارشد تغذیه گفت: ورزشکاران پرورش اندام و بدنسازی برای رسیدن به اهداف خود باید گه گاه برخلاف برنامه غذایی خود، عمل کنند.

مسعود روشنی، عضو دپارتمان تغذیه و مکمل فدراسیون بدنسازی در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: بارها شاهد بودیم که وقتی یک ورزشکار غیر حرفه ای که با هدف تناسب اندام رژیم غذایی خاصی دارد و یا ورزشکاران حرفه ای بدنسازی یا پرورش اندام که خود را برای مسابقات آماده می کنند و از برنامه غذایی خاصی پیروی می کنند، ناگهان دچار ایست در روند کاهش وزن و چربی های بدن خود می شوند . با وجودیکه این ایست دلایل مختلفی دارد اما در اکثر مواقع تجربه ثابت کرده است که مشکل اصلی به تغذیه این افراد بر می گردد.
 
وی ادامه داد: اگر در دراز مدت از یک برنامه غذایی خاصی استفاده کنیم ، بدن به مرور به دریافت همان میزان کالری از انواع دسته های غذایی (چربی ،پروتئین، کربوهیدرات و میوه ها و سبزیجات) عادت می کند و فقط یک شوک تغذیه ای می تواند بدن را از این عادت دور کند و به فرد کمک کند تا به اهداف خود از داشتن این رژیم غذایی خاص برسد. پس لازم است که همانند افراد به نام در رشته بدنسازی هفته ای یکبار هر گونه رژیم غذایی که داریم را رها کرده و به اصطلاح عامیانه تقلب کنیم.
 
برنج را حذف نکنید تا لاغر شوید
 
مربی و مدرس فدراسیون بدنسازی تاکید کرد:رژیم غذایی به معنای نخوردن نیست،بلکه یعنی تدوین و برنامه ریزی یک جدول غذایی براساس نیازهای فردی ، در دوران مختلف زندگی ، که این نیاز فردی رابطه مستقیمی با میزان فعالیت فرد و سن وی دارد. اما متاسفانه تا فردی می خواهد به تناسب اندام برسد و یا در کنار تمرینات ورزشی می خواهد از یک برنامه صحیح غذایی پیروی کند و به اصطلاح رژیم بگیرد ، برنج را از برنامه غذایی روزانه خود حذف می کند.
 
وی افزود: قطع کردن کربوهیدارات ها( سیب زمینی، نان ،برنج،جو ) از سفره غذایی در یکی از اشتباهات  بسیار رایج در بین اکثر مردم حتی برخی از ورزشکاران هست.زیرا حذف این مواد باعث می شود که فرد دچار سستی و بی حالی شود و در ادامه راه خود دچار  مشکل شود. پس اکثر افراد بخصوص کسانیکه تمایل به کاهش وزن دارند باید دقت کنند که  اگر به میزان کافی برنج و سایر کربوهیدرات ها را مصرف کنند، توان بالاتری برای انجام تمرینات ورزشی دارند و زمان بیشتری به فعالیت بدنی می پردازند و در نتیجه لاغرتر می شوند .در رژیم غذایی باید دقت کنیم که هیچ ماده غذایی (چربی ،پروتئین، کربوهیدرات و میوه ها و سبزیجات)از برنامه غذایی افراد حذف نشود.تنها در موارد خاص رژیم درمانی ما موظف هستیم بعنوان یک کارشناس تغذیه ماده غذایی را از برنامه غذایی افراد حذف و یا بسیار کم کنیم.
 
کارشناس ارشد تغذیه گفت: باید توجه کرد رژیم غذایی با رژیم درمانی متفاوت است . رژیم غذایی شامل افراد سالمی می شود که با هدفی خاص می خواهند از برنامه غذایی خاصی پیروی کنند و ممنوعیت مصرف هیچ گونه مواد غذایی را ندارند. اما برعکس در رژیم درمانی به طور مثال فرد دچار دیابت و یا ام اس و یا نقرس هست و در تمام این موارد فرد مجاز به استفاده از تمامی گروه های غذایی (چربی ،پروتئین، کربوهیدرات و میوه ها و سبزیجات) نیست و کارشناس تغذیه و یا پزشک باید بعضی از این مواد غذایی را حذف و یا مصرف آن را به حداقل برساند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتیکه فردی سالم در طول روز احساس کرد که  شادابی  و نشاط خود را از دست داده است و  بدون دلیل خاصی دچار خستگی ، بی حالی شده است، باید بداند که به طور حتم از تمامی مواد غذایی در برنامه غذایی خود استفاده نکرده و یا میزان کالری دریافتی اش کم بوده است و این یک هشدار بدن است که فرد باید جدی بگیرد و به تغذیه خود اهمیت بیشتری دهد.
 
انتهای پیام/

سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در دو شنبه 13 مهر 1394 ساعت 23:16 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir