نقش مثبت ایران در رشته بدنسازی و پرورش اندام

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
diamond-cup-ben-weider2015

تک اندام : رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات جام الماس برای کشورهای اسلامی در جزیره کیش، خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها رویدادی بسیار مهم است که برای اولین بار برگزار می‌شود و این رقابت‌ها رویدادی پایه‌ای برای ایران و منطقه است.

به گزارش تک اندام به نقل از ایسنا، رافائل سانتونجا در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه برگزار شد اظهار کرد: برای من افتخار بسیار بزرگی است که در اینجا حضور دارم و خوشحالم که اولین دوره رقابتهای جام الماس کشورهای اسلامی به میزبانی ایران برگزار می‌شود.


او ادامه داد: برای من و فدراسیون جهانی باعث افتخار است که در این رویداد مهم شرکت می‌کنیم. برای این میزبانی از دولت ایران و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران تشکر می‌کنم. فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام از ۱۹۱ کشور عضو تشکیل شده که سالانه دو هزار رویداد را در سراسر جهان برگزار می‌کند. در سال جاری نیز مسابقات قهرمانی جهان رشته بدنسازی در اسپانیا برگزار خواهد شد و رقابتهای فیزیک مردان نیز به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

سانتونجا افزود: نقش ایران در رشته بدنسازی و پرورش اندام بسیار مشهود است. ایران ورزشکاران خوبی در این رشته‌ها دارد. ورزشکاران ایران در آسیا و جهان ممتاز هستند و از نظر ژنتیکی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. خوشبختانه فدراسیون بدسازی و پرورش اندام ایران از ریاست خوبی برخوردار است و من در بسیاری از مسائل با رییس فدراسیون ایران همکاری دارم و ناصر پورعلی فرد مشاور من در فدراسیون جهانی است و قرار است در آینده به مجمع اجرایی این فدراسیون نیز اضافه شود.

او درباره اعطای میزبانی رقابتهای جهانی به ایران نیز خاطر نشان کرد: جزیره زیبای کیش یکی از بر‌ترین اماکن توریستی جهان است و امکانات خوبی برای میزبانی رویدادهای جهانی دارد. می‌خواهیم سال آینده پروژه جام الماس را به صورت کامل‌تر برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون جهان پرورش اندام و بدنسازی افزود: من به علاقه مردم ایران به رشته بدنسازی واقف هستم و از تعداد بالای ورزشکاران این رشته در ایران آگاهی دارم و باید بگویم در مجامع بین المللی از ایران به عنوان کشوری پیشرو نام می‌بریم. مردم ایران نیز باید به این موضوع افتخار کنند.

او در مورد میزان استقبال از رشته‌های فیزیک و بدنسازی نیز گفت: نسل جدید دوست دارد خوش تیپ باشد و این بخش به عنوان فیزیک در حال رشد بسیار زیادی است. البته کلا بدنسازی در حال رشد است.

سانتونجا در مورد میزان دوپینگ در بین ورزشکاران رشته بدنسازی و پرورش اندام نیز گفت: فدراسیون جهانی بر اساس استاندارهای بین المللی فعالان خود را در این زمینه دنبال می‌کند و هر ساله بیشتر از قبل به این موضوع حساسیت به خرج می‌دهیم. دوپینگ نه تنها یک مشکل برای ورزش به شمار می‌رود بلکه برای جامعه نیز یک معضل است.

رئیس فدراسیون جهان بدنسازی و پرورش اندام خاطر نشان کرد: ورزش بدنسازی برای سلامت افراد است و به عنوان یک سبک زندگی به شمار می‌آید. البته ما در این ورزش به آموزش اعتقاد زیادی داریم و بر روی آن نیز سرمایه گذاری ویژه‌ای کرده‌ایم. خوشبختانه در سال ۲۰۱۴ این رشته در بازیهای ساحلی آسیایی نیز شرکت کرد که نشان از پتانسیل بالای آن دارد. جالب است بدانید که ما در آنجا از ۱۰۰ در صد ورزشکاران تست دوپینگ گرفتیم و در نتایج بدست آمده هیچ ورزشکاری دوپینگ نکرده بود.

او با تاکید بر اهمیت آموزش در بدنسازی و پرورش اندام گفت: آموزش موضوع مهمی در این رشته است، چون با میلیون‌ها جوان در ارتباط مستقیم قرار دارد. اما همیشه به تنهایی نمی‌شود کار‌ها را پیش برد. ما ارتباط خوبی با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران داریم. فدراسیون ایران سیستم آموزشی خیلی خوبی دارد.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام افزود: ورزش بدنسازی و پرورش اندام به شکل یک هرم است که قله آن ورزشکاران قهرمان هستند و کمک‌های فدراسیون و رسانه‌ها و ورزشکاران به این هرم کمک می‌کند که حجم آن بزرگ‌تر شود. ورزش بدنسازی و پرورش اندام به داشتن زندگی سالم و مثبت کمک زیادی می‌کند و تاثیر زیادی نیز در افزایش عمر دارد.

سانتونجا در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه ایران تمام شرایط برگزاری مسابقات جهانی را دارد، گفت: جام الماس نمونه‌ای از میزبانی ایران از رقابتهای بین المللی است. ایران توانایی ساماندهی خوب برای برگزاری مسابقات جهانی را دارد. من قول می‌دهم در آینده مسابقات جهانی بیشتری در ایران برگزار خواهد شد. امسال فدراسیون جهانی دو هزار رویداد را ساماندهی کرده که از این میان ۱۵۰ مسابقه بین قاره‌ای بوده است. سال گذشته برنامه رقابتهای مختلف را اعلام کردیم و در آن زمان این مسابقه نهایی نشده بود.

او در پایان افزود: امسال در سفر به تهران متوجه شدم که چقدر برگزاری مسابقات جهانی در ایران مهم است. امسال جام الماس را در ایران برگزار کردیم تا بعد‌ها از طریق رسانه‌ها پوشش داده شود و به عنوان یک رویداد مهم در جهان شناخته شود. ما از برگزاری اولین دوره آن راضی هستیم.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در جمعه 17 مهر 1394 ساعت 23:49 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir