سیاتیک و علت درد آن

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
66-50

عصب سیاتیک از به هم پیوستن ریشه های عصبی چهارمین و پنجمین مهره کمری (L4وL5) به همراه اولین ؛ دومین و سومین مهره ساکروم ( خاجی ) ( S1وS2 وS3) بوجود می آید و بدین لحاظ عصب دم اسبی نامیده می شود.

عصب سیاتیک در ناحیه لگن دربین عضلات لگنی از زیر عضله پری فرمیس عبور می کند و به پشت ران می رود.عصب سیاتیک تا پشت زانو می رود واز آنجا به بعد به دو عصب تی بیا( درشت نی ) و
فی بولا (نازک نی ) تبدیل می شود.
در بررسی های انجام شده معلوم شد که در بعضی از افراد عصب سیاتیک از بین عضله پری فورمیس رد می شود و این افراد به شدت مستعد گرفتگی و درد عصب سیاتیک هستند .

علل دردناک شدن عصب سیاتیک:
عصب سیاتیک به علل مختلفی در معرض فشار ؛ التهاب ویا تحریک شدن قرار می گیرد که از جمله می توان به فتق ویا بیرون زدگی دیسک بین مهره ای وفشار روی عصب سیاتیک و یا تنگی کانال نخاعی اشاره کرد.
از علل درگیر شدن عصب سیاتیک فشار مزمن به روی عضلات ناحیه لگنی می باشد مثلا مردانی که کیف پول خود را در جیب پشتی قرار می دهند ویا افرادی که مدت زیادی در حالت نشسته قرار دارند مانند رانندگی های طولانی مدت.

درمان ناراحتی های عصب سیاتیک
درصورت وجود درد خفیف با رعایت پوزیشن ها و برداشتن فشار ازروی عصب وکمی زمان درد بهبود می یابد ولی اگر درد ادامه داشت و از شش هفته گذشت نیاز به درمان جدی دارد.یکی دیگر از علل درد سیاتیک التهاب ؛ عفونت ویا شکستگی در ناحیه ران ویا لگن می باشد .اگر علت درد فتق دیسک بین مهره ای باشد بسته به این که کدام دیسک درگیر باشد از ناحیه لگن تا کناره خارجی کف پا درگیر می شود مثلا اگر دیسک بین مهره ای L5-S1 فتق داشته باشد ؛پایین پشت ساق پا دچار درد می شود و همچنین باعث سوزش و گر گرفتگی کناره خارجی پا تا انگشت پنجم می شود

جهت تسکین و برطرف شدن دردهای ناشی از عصب سیاتیک همزمان با انجام حرکات و ورزشهایی که باعث تقویت عضلات نگهدارنده ستون فقرات و شکم می شود ؛و انجام یک سری حرکات کششی با کمک ماساژ و کمپرس گرم به رفع اسپاسم و گرفتگی عصب سیاتیک به خصوص در ناحیه عضله پری فورمیس کمک می شود .
در درد های سیاتیک بهترین درمان ماساژ و انجام یک سری حرکات کششی میباشد که به حذف کامل این درد و آسیب کمک میکند.
دردهای سیاتیک در گذشت زمان میتوانند باعث بروز آسیب های عضلانی و مفصلی دیگر شوند.
منبع : تک اندام


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در جمعه 6 آذر 1394 ساعت 20:24 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir